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2019 BMW X5 리뷰


2019 BMW X5 : 제원 및 스펙

vs. 2018 BMW X5

 

2018 BMW X5 vs. 2019 BMW X5

독일 명차 라인의 대표주자라면.. 벤츠와 BMW, 그리고 아우디라는 것에 이견이 있을 수가 없습니다. 그리고 이들 브랜드에서도 SUV 세그먼트는 효자종목이죠. BMW 브랜드의 SUV 스테디셀러인 BMW X 시리즈 중에서도 오늘은 BMW X5 리뷰를 해보도록 하겠습니다.

 

BMW X5 히스토리

 

1세대 E53 : 1999 ~ 2006

2세대 E70 : 2006 ~ 2013

3세대 F15 : 2013 ~ 2018

4세대 G05 : 2018 ~ 현재

 

2019년형 BMW X5 는 풀체인지가 된 모델로 G05 바디가 적용이 된 4세대 모델입니다. 새로운 바디가 적용이 된 풀체인지 모델이기에.. 많은 변화들이 있었는데.. 어떤 변화가 있었는지 하나하나 살펴보도록 하겠습니다.

 

" 키드니 그릴의 대형화 "

 

2019(좌) / 2018(우)

가장 큰 변화점은 BMW 디자인의 상징이라고 할 수 있는 키드니 그릴(kidney grille)이 시원하게 넓어졌습니다. 특히 중앙 공기흡입구(air intake)가 합쳐서 하나로 된 변경이 프론트 이미지에 상당한 영향을 주네요. 좀 더 볼드해진 느낌이 확실합니다. 좌우측에 있는 공기흡입구 역시 커졌구요. 

 

후면 익스테리어 디자인은 눈에 띄는 차이를 보입니다.

 

2019(좌) / 2018(우)

새로운 BMW X5 의 후면 익스테리어는 좀 더 입체감이 느껴집니다. 배기구 역시 더 커져 시원시원한 모습이구요. 리어 라이트 또한 디자인이 변경이 되어 조금더 일체감이 느껴집니다. X5 로고 역시 좌중단으로 위치가 변경이 되었네요. 이전 모델이 하이웨이스트 느낌이 강했다면.. 신형 BMW X5 는 일반적인 룩으로 돌아온 느낌입니다.

 

G05 바디 스타일로 넘어오면서 익스테리어만 변한건 아닙니다. 실내공간 역시 눈에 띄는 변화가 생겼죠. 전고를 제외한 전장, 전폭, 휠베이스 모두 2019년형 BMW X5 로 넘어오면서 증가했습니다. 특히 휠베이스가 1.6인치 증가했다는 점에서 실내공간의 여유가 확실히 확보가 되었다는 점입니다. 

 

" 휠베이스 증가 : 4cm "

 

2019 BMW X5 트렁크

하지만 트렁크 공간은 이전 모델에 비해 줄어들었습니다. 풀체인지가 된 2019 BMW X5 트렁크는 기본 645리터에서 2열 좌석을 폴딩했을 때에는 1,860리터까지 확장이 가능한데.. 기존모델과 비교해보면..

 

2019 BMW X5 : 645리터 - 1860리터

2018 BMW X5 : 1013리터 - 2171리터

 

기본 트렁크 공간은 368리터가 줄어들었고, 2열 폴딩시에도 311리터가 줄어들었습니다. 자체 크기가 더 커졌음에도 트렁크 공간이 줄어들었다는 것은 그만큼 실내공간에 더 투자를 했다는 이야기겠죠. 어짜피 실내 승객공간과 트렁크공간은 제로섬 게임이니까요... !!

 

트렁크 공간

 

2019 BMW X5 스펙 및 가격

 

 

풀체인지 2019 BMW X5 는 총 4가지 모델로 출시가 되었습니다. 가솔린 엔진을 올린 xDrive 40i, xDrive 50i 와 디젤 엔진 모델인 xDrive30d, 그리고 고성능 버전인 BMW m50d 입니다. 

 

xDrive 40i : 싱글터보, 3.0리터 340마력, 8.5km/l, 제로백 5.5초

xDrive 50i : 트윈터보, 4.4리터 462마력, 11km/l, 제로백 4.7초

xDrive 30d : 싱글터보, 3.0리터 265마력, 6km/l, 제로백 6.5초

m50d : 쿼드터보, 3.0리터 400마력, 6.6km/l, 제로백 5.2초

 

In the US, the base trim level is the xDrive40i, which is powered by a 3.0-liter turbocharged inline-six (B58) producing 340 horsepower and 332 lb-ft of torque mated to an eight-speed automatic. The xDrive40i starts at $61,195.

 

국내 가격은 아직 정해지지 않아.. 미국가격으로 추측을 해보도록 하겠습니다. 3.0리터 가솔린 엔진이 들어간 베이스 모델인 xDrive 40i 는 미국에서 61,195달러에 시작을 합니다. 현재 환율로 계산하면 7424만원이죠. 깡통이 이 가격이고 옵션을 풀로 넣으면 81,000달러대까지 치솟습니다.

 

상위등급인 xDrive 50i 는 76,745달러부터 시작을 하구요. 9313만원입니다. 

 

In 2020, BMW will also add a plug-in hybrid variant called the xDrive45e iPerformance, which will pair two electric motors with an inline-six to produce 394 hp and 442 lb-ft of torque and 50 miles of electric range.

 

2020년에는 플러그인 하이브리드 모델도 출시가 된다고 합니다. 네이밍은 xDrive45e iPerfomance 라고 하네요. 2개의 전기모터와 394마력 가솔린 엔진을 조합한 녀석입니다. 순수 전기모드로만 80km 를 달릴 수 있습니다. 플러그인 하이브리드 모델 중에서는 최장거리예요.. 제가 아는 선에서는요..

 

BMW X5 M50d

디젤 엔진이 올라간 BMW X5 M50d 배기음 들어보시니 어떤가요? 풀악셀 확 땡겨보고 싶으시죠? 저도 그래요 OTL.. 두근두근. 언젠가 기회가 된다면 BMW 드라이빙 센터를 꼭 방문해보고 싶어요.

 

자.. 그럼 지금부터는 풀체인지된 BMW X5 시승기를 통해.. 장점과 단점에 대해서 이야기를 하도록 하겠습니다.

 


2019 BMW X5 평가

팩트체크

인포테인먼트와 안정성 부분에서 10점 만점에 10점을 받은 2019 BMW X5 ... 궁금해서 안되겠습니다. 만점을 받은 항목들... 팩트체크 들어갑니다. 먼저 만점의 Safety(안정성) 팩트체크 들어갑니다.

 

NHTSA 충돌테스트 결과
IIHS 정면충돌

미국 고속도로안전보험협회 IIHS 와 미국 도로교통안전국 NHTSA 에서 실시한 충돌 테스트에서 모두 우수한 결과를 받았습니다. 유럽 신차  평가프로그램에서도 역시나 우수한 평가를 받았구요. 구글링 데이터를 통해 교차검증을 했습니다. 인정하고 또 인정 !! 

 

유로 NCAP 테스트

자.. 그럼 안정성을 봤으니.. 이제 또 다른 만점 항목인 " 인포테인먼트 시스템 " 에 대해서 여러 매체의 평가를 통해 교차 검증을 해보도록 하겠습니다.

 

 

인포테인먼트 시스템을 장점으로 언급한 리뷰 매체

 

U.S.News : Easy-to-use infotainment system

WhatCar : Sat nav and infotainment

 

BMW's Operating System 7.0 (the name iDrive appears to be fading) looks after the multimedia and sat nav system. The big 12.3-inch touch screen is mightily impressive. You can control it from the rotary dial controller, use air gestures or by swiping or tapping the screen. 

 

총 10개의 매체에서 올린 리뷰를 봤는데.. U.S.News, WhatCar, 그리고 CarBuzz 에서만 인포테인먼트 시스템을 장점으로 이야기했습니다. 유투브를 통해서 본 터치스크린 조작도 그리 매끄럽지는 않았습니다. 아무래도 현재의 스마트폰을 기준으로 평가를 하다보니 제 눈에는 다 별로예요.

 

자.. 그럼 마지막으로 10개 매체에서 2019 BMW X5 에 대해 올린 리뷰를 읽고 요약한 장점과 단점을 소개해드리겠습니다. 

 

 

2019 BMW X5 장점

 

1. Enhanced Off-roading Capabilities : 강력해진 오프로드 성능

 

 

One of the biggest changes that comes with the 2019 BMW X5 is that it is more capable of off-roading than ever before. There is an optional off-roading package available that includes different modes for handling various road conditions and has a new rear-locking differential. Raising the X5's ground clearance is as easy as pushing one button. There is also a camera system that helps the driver know what is ahead on the trail that the naked human eye cannot see. Hill descent control also works well at keeping the X5 from sliding around on steep hills.

 

 

2. A Chic Exterior Redesign : 시크해진 익스테리어 디자인

 

 

Of course, the exterior design of the BMW X5 is itself a rather attractive feature. The body has a number of redesigned elements that make it look more athletic and contemporary, including reshaped front and rear fascia with sleek adaptive LED headlights, wrap-around taillights, and curvier wheel arches. Also, the vehicle's length, width, and wheelbase have all been slightly enlarged to provide more interior space.

 

 

3. A Spunky Acceleration : 강력한 가속성능

 

Accelerating on the 2019 BMW X5 is just downright fun. Whether you are driving the xDrive40i with its I-6 (which is capable of producing 335 hp and 336 lb-ft of torque) or the V8-powered xDrive50i (which garners a stellar 456 hp and 479 lb-ft of torque), you will find that the X5 has more than enough power. Flip it into Sport mode to maximize acceleration, and this will get the vehicle from 0 to 60 mph in well under 5 seconds, an impressive speed for this class.

 

 

4. It Remains Stable At Higher Speeds : 고속에도 안정적

 

Even when you take the BMW X5 to higher speeds, it remains consistently steady on its feet. If you opt for the active steering features, the X5 will perform flawlessly at higher speeds, which is where the vehicle seems to thrive the most. Of course, the X5 handles lower speeds just as well and is easy to navigate around on crowded city streets and through cramped parking lots.

 

 

5. Steering Feels Natural and Effortless : 스티어링 조작은 자연스럽고 힘이 들지 않음

 

 

Steering on the 2019 BMW X5 feels both natural and effortless to the driver. There is very little input required from the driver, and the wheel returns feeling to the driver almost immediately. There is no guesswork to be made as to how the four wheels are performing on any road surface and at any speed. In other words, drivers can feel confident in the vehicle's directness and stability regardless of driving conditions.

 

 

6. The Brake-by-wire System : 브레이크 바이 와이어 시스템

 

Brake-by-wire is a relatively new technology that BMW has adopted for use on both the X5 and the 8 series this year. This means that, when you apply the brakes, you are asking the car's computer to interpret and select how much pressure should be applied to the brake calipers. This allows the vehicle to come to a quicker and safer stop. While this is still a new technology for the everyday driver, it is a beneficial one for those craving extra safety features and systems.

 

브레이크 와이어 시스템 : 브레이크를 밟았을때.. 신호가 자동차의 컴퓨터에 전달이 되고 .. 그 신호를 컴퓨터가 분석해 어느 정도의 압력이 브레이크에 가해져야 하는지를 결정하는 시스템입니다. 이 기술이 적용이 되면 좀 더 빠르고 안전한 브레이킹이 가능하다고 합니다.

 

 

7. Strong Suspension Choices : 강력한 서스펜션 옵션들

 

Even the base suspension on the X5 is a solid performer. However, if you really want to amp things up, the M suspension is a strong option. Its active steering and roll stabilization functions keep the vehicle from experiencing much in the way of body roll when winding around turns. Also, it boosts Sport mode performance by dropping the vehicle height by 0.8 inch, which can be readjusted for loading and unloading purposes.

 

 

8. Plenty of Standard Features : 옵션이 아닌 기본사양에 적용된 많은 기능들

 

The 2019 BMW X5 is loaded with a long list of standard features that will be attractive to drivers. The base trim comes with a HiFi 10-speaker sound system, HD radio, BMW Connected Drive services, a rear-view camera, a power tailgate, engine stop-start, parking distance control, and a panoramic moonroof.

 

 

9. An Abundance of Well-Designed Cargo Space : 훌륭하게 디자인된 풍부한 트렁크 공간

 

Cargo space on the BMW X5 is quite generous and well-designed. With all seats in place, the cargo area offers 33.9 cubic feet of cargo space. This can be maxed out when you fold the rear seats down to get 72.3 cubic feet of cargo space. There is a power split tailgate that allows for easy access to the cargo area, and there is a good-sized storage bin and anti-slip rails that make the space more accommodating.

 

 

10. Safety is a Priority : 최고등급의 안정성

 

Safety is a priority for BMW. In addition to the new brake-by-wire system, the 2019 BMW X5 features quite a few helpful safety features. This list of features includes the Active Protection System (which detects, prevents, and prepares for possible collisions) with the Fatigue and Focus alert (which detects and alerts when it senses the driver becoming sleepy or distracted), the Assist eCall system, an impact sensor, a roll-over sensor, and the Active Driving Assistance suite (which bundles advanced driver aids like lane departure warning and blind-spot monitoring).

 

 

2019 BMW X5 장점

 

1. Steering Assist Can Be Rough : 스티어링 어시스트는 다소 어설픔

 

 

This is merely a minor gripe, but when steering assist tries to navigate the 2019 BMW X5 back into a lane, it causes the vehicle to feel a little bit jerky. You can fiddle around with the settings on the digital menu, but even if you select the lightest response mode, you will still feel the system pulling the vehicle when steering assist is engaged.

 

 

2. Gesture Controls Are Sensitive : 제스처 컨트롤이 너무 민감함

 

 

Some of the gesture-based controls on the X5 seem to be overly-sensitive when they are engaged. A few quick arm or hand motions could activate a control that you did not want to have activated, such as turning the volume up too high on the speakers. Those who like to talk with their hands will probably find this degree of sensitivity to be somewhat intrusive and annoying.

 

 

3. Optional Add-ons Get Expensive : 옵션 가격이 너무 비쌈

 

When it comes to adding on options, they get expensive on the 2019 BMW X5. It is easy to tack several thousand extra dollars onto the vehicle's already-pricey price tag. Sticking with the base trim and its generous amount of standard features is a safer bet for those who are not looking to spend the extra money.

 

 

4. A Cramped Third Row : 비좁은 3열

 

The third row of seating seems a bit extraneous since it leaves very little space. The BMW X7 is going to be the better option for a third-row seven-seater since it offers more space. The X5 functions better as a five-seater. Trying to fit even smaller-sized adults into the third row can make the vehicle feel a little too cramped and takes away from passengers' comfort.

 


간단한 2019 BMW X5 리뷰였습니다. 역시나 내년 1월부터는 실 시승기를 통해서 좀 더 정확한 리뷰를 올리도록 하겠습니다. 읽어주셔서 감사합니다. ^^

 

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